• Vi hjelper skadebransjen...
    Skade og lakk spesialister siden 1979...
  • Eksklusiv import...
    Chevrolet Camaro 2013
  • Spesialisert nettbutikk...
    Porshe 918 Concept
  • Reparasjonsmanualer...
    Aston Martin sundown
  • Spesialisert opplæring...
    Lotus Elise on track
  • Avanserte systemer...
    When life ends in Argentina...

Kontaktskjema 

Mer info ? Fyll ut skjemaet. 

Reparasjonshåndbok

 

Siden 2011 har vi vært i stand til å bistå mange Norske skade og lakkselskaper med teknisk informasjon, direkte fra bilprodusenten.

 

 

Under en kort utdrag av publikasjonen: "Alt om reparasjonsmanualer " ( SkadeEliten's tekniske bibliotek)

 

 

Oppsummert kan vi si at det er tre muligheter for å skaffe seg nødvendig informasjon:

 

1- Reparasjonsinfo direkte fra bilprodusenten
2- Via en tredjepartsdataløsning
3- Ved eksternt personlig betjening (se nedenfor)

 

Hver løsning har fordeler og ulemper, derfor vil vi sjekke hver løsning separat og sette noen fakta i orden.

 

1- Reparasjonsinfo direkte fra bilprodusenten

Den første og logiske løsningen er å kjøpe seg tilgang til bilmerkets reparasjons manualer.
I de fleste tilfeller er det tilgang til en time, en dag, måned eller året med utskrift rettigheter for informasjonen. Hvis du reparerer alle merker, kan dette være ganske problematisk, fordi hvert bilmerke har sitt eget system med egen underliggende logikk.

Det koster noe, for en dag i mellom 250 - 1500 kr (Nissan = € 198,-/dag) tilgang, men husk at du må bli kjent med systemet deres og du mister minst 1 time eller mer. Noen krever i tillegg en ekstra registreringsavgift på 15 euro.

Et viktig råd kan da være å konsentrere seg om et begrenset antall bilmerker og deres system. Og da trenger du egentlig en heltidsansatt til å gjøre jobben.

 

Bilprodusentene 

 2- Via en tredjepartsdataløsning.

Det finnes flere muligheter, men de mest kjente er sannsynligvis ALLDATA, ATECH-ATI, THATCHAM (GB) og lignende systemer. Disse systemene gir deg en rekke retningslinjer for å finne den nødvendige informasjonen selv. For dette trenger du et abonnement, vanligvis årlig abonnement, og selvfølgelig en fagperson og tiden som trengs for å søke etter informasjonen selv.

Likevel må du vite at i disse tilfellene er informasjonen aldri like komplett.

 

Alldata 

 

 3- Ved eksternt personlig betjening.

I dette tilfellet appellerer du til en ekstern tjeneste, ideelt sett vil en bilskade spesialist samle for deg den informasjonen du trenger.

Basert på kjøretøyets registreringsnummer, år og chassisnummer, gjerne supplert med bilder av skaden som viser omfanget av skaden.
Dette har blitt veldig nyttig for en del av våre kunder fordi VI gjør jobben, vi bruker tid og energi til å jage etter det du trenger.
Det vil si bedriften din bruker INGEN arbeidstid, du vil motta den forespurte informasjonen i digital form til en fast pris som du umiddelbart kan legge til skadetaksten.

Informasjonen kommer direkte fra selve bilprodusenten, og du kan bevise dette veldig enkelt.
Mens kostnadene ikke gir deg noen overraskelser.

 

Thatcham

 

 

Godt å vite:
Det er sjelden med informasjon i skandinaviske språk, noen ganger svensk informasjon, svært sjelden på dansk,
men i de fleste tilfeller må du tilfredsstille deg med teknisk informasjon på engelsk, tysk eller fransk. 

Bare Opel har informasjon på norsk.

 

1- Her for de som ønsker å håndtere det selv, her er internettforbindelsene til de ledende bilprodusentene.

2- For de som ønsker å bruke en tredjeparts dataløsning, du finner mer informasjon på de ulike leverandørens nettsted.

3- Bilskadenett har løsninger for en fast månedsavgift, og i forhold til antall skadesaker du ønsker informasjon om årlig.  

E05 - E07 - E10 - E 15 - E20 abonnementer gir deg 5, 7, 10, 15, 20 saker i året + 10 % fast nettbutikk rabatt + Tekniske publikasjoner + 2 stk. Teknisk Nyhetsbrev + gratis publisering av brukt verktøy, bildeler. 

 

Mer detaljert informasjon under Tjenester > E-abonnementer

 

 

Abonnementer som inneholder reparasjonsinfo fra Nissan, får en MYE HØYERE pris (1x Nissan = 2 andre merker)

på grunn av de latterlig høye tilgangsprisen som belastes av bilmerket. 

 

 

E 10 avtalen er et års abonnement med månedlig faktura med 10 skade-spesifikke tekniske spørsmål (reparasjonsmanualer)  

E10Nyc

 

Vi gir deg:  5 løsninger for et år til en garantert fast kostnad

Forsikringen om at du vil bli hjulpet et helt år lang. Alt som må gjøres er bestemme hvor mange reparasjonsmanualer du trenger i løpet av det kommende året: 5, 7, 10, 15 eller 20 stk?

I tillegg gir disse avtaler: E 05, E 07, E 10, E 15 og E 20 avtaler rett til din egen VIP-innlogging med en fast 10 % rabatt i vår spesialiserte nettbutikk. 

Du finner E.abonnementer under Tjenester > E- abonnementer, eller i nettbutikken sammen med alle andre produkter. Fra første faktura betalingen har du sikkerhet deg for hele året.

For mer informasjon eller en tilpasset løsning og rett pris for din virksomhet:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Fra 2018 vil bare abonnenter bli hjulpet med bilspesifikke / reparasjonshåndbok spørsmål.

 

Du kan gjøre en engangsprøve etter å ha registrert kontoen din, her til venstre. 

 

Fra 2018 : 

 1- Registrer (create an account)

2- Velg din E05-E07-E10-E15-E20, avtale med inkludert fast rabatt, tekniske publikasjoner og mer...(mer info:Tjenester/E-abonnementer)

3- Betal med bakkort eller din Paypal konto (oransje knappen)

 

 

payments

 

 

 

 

070TemplateUten navn

BSNfacebookWc

Oulie HansenLogo

SEfacebookWc

GlasweltNo

 MetaboLogoc

Det finnes et kvalitetsmerke for skade og lakk bransjen, SKADEELITEN. Koblet til minst 2 dager opplæring i året og et utenlandsk bedriftsbesøk alt inkludert ...

// SkadeEliten AS

Nå finnes REPOX i nettbutikken, en 2 K epoksi grunning som er veldig fleksibel, kan brukes våt i våt. Lanseringen som prøvepakke nå...

// Nettbutikken

Viste du at vi importerer direkte fra nesten alle Europeiske land inkludert USA og Canada... Og en god del av produktene våre finner du ikke noe annet sted.

// Bilskadenett

SkadeEliten har et lukket Youtube kanal med mer enn 620 ulike videoer om verktøy, teknikk, drift, og andre skade og lakk emner...

// SkadeEliten AS

Viste du at vi har i dag mer enn 1420 spesialiserte verktøy, verneutstyr og skade og lakkprodukter i nettbutikken, og stadig flere...

// Nettbutikken

Vi er eksklusiv importør for Walcom Italia, oppfinneren av varmluftlakkering systemer for skadebransjen, alle brukere er veldig fornøyd med systemet...

// Nettbutikken

Et mangfold av teknisk info, egne publikasjoner og mange andre på Engelsk og Tysk, bilder og en Youtube kanal. Du finner alt i biblioteket ...

// SkadeEliten AS

Walcom, produsent av PRO lakksprøyter siden 1945, i alle typer og prisklasser, bl.a, Carbonio pistoler. Merket har utviklet GEO teknikk, dobbel forstøvning.

// Nettbutikken

Vi kan hjelpe med reparasjons håndbøker, de aller siste informasjon direkte fra produsenten. I din epost. Vi gjør jobben mot betaling kun for abonnenter...

// Bilskadenett

Kia har nettopp publisert nye anbefalinger for skanning ved skade: Pre og Post skanning er nødvendig...Mer i SkadeEliten's bibliotek.

// SkadeEliten AS